11/6 -funderingar

häromdagen var det in ett gäng såkallade "fjortisar" i butiken. och jag måste erkänna att jag nog saknar den tiden i livet lite ibland. 
 
+ man fick ha vilken/vilka hårfärg/hårfärger man ville, pissoranget var(är!?) populärt, även jag deltog i trenden. Klart man ska byta hårfärg efter humör och förstöra allt vad hårkvalité heter!! 
+ urringningen. fram med hyllan, hade man ingen körde man dubbla(inget knep jag någonsin behövt använda dock....) bh:ar eller toapapper. Och om man var för ung för puberteten och inte hade något att stoppa i en bh, hade man såklart bh ändå! 
+ mamma städade och lagade mat. Själfallet inget man gladdes åt just då, då var man arg över att bli tvingad till att dammsuga en gång i månaden, men nu i efterhand var det nog rätt fint.
+alla äldre killar som skjutsade runt på en och bjöd på det mesta(såsom L&Mröd och kurkko)
+köra moppe. Jävlar vad billigt.
+Man hade ingen aning om vad "bakis" var för det mesta. För att inte tala om hur billigt det va att dra en fylla.
+livsfilosofin var typ 'fuck that' och det är ju "helt okej i den åldern för man ska vara lite rebellisk då"
+man lyckades hålla sig smal genom att man inte vågade ta en hel chokladplatta framför polarna. Blev en stång ist. Eller ingenting om ingen annan tog något. såklart!
 
Men där stod man utanför arken och surade för att man inte kom in. Så fort det regnade lite när man körde hem fick minsann mamma höra hur hon tillverkat mig alldeles för sent och om någon gammal släkting påpekade att man bytt hårfärg IGEN muttrade man bara och tittade ner i sin nokia med slide-tangentbord och en trög jävla pekskärm.
 
trots att livsfilosofin kanske inte ändrats så mycket har jag insett att det är rätt skönt att va vuxen med en vettig telefon ändå. Men lite nostalgisk måste man ju vara ibland. 
 
http://www.veckorevyn.com/LOL/fordelar-med-att-bli-vuxen
 
 
 











Kom ihåg mig?
Mia Gustafsson heter jag. Jag är utbildad hud- & spaterapeut och studerar till sjuksköterska. Jag har ett stort intresse för inredning, hatar kroppskomplex, har en labrador och tycker om att skriva.

Follow