Team Baffe

 
Longerade Baffe på banan igår, tog sedan en promenad med honom och Eva och när vi kom tillbaka till stallet kastar Catta hjälmen i händerna på mig och ställer en pall bredvid hästen. Fick en mini-hjärtattack men jag hängde lite över honom och sedan klättrade jag upp, smidig som jag är. Han brydde sig knappt alls. Det var första gången någon verkligen satt på honom!
 
Idag for jag till stallet och satte på honom sadeln, släppte honom på banan och hade stigbyglarna hänga och dingla i sidorna på honom. Han va lite trött efter gårdagenspass, jätte lugn och fin. Helt otroligt att en treåring byter galopp själv så snyggt som han gör! Blev så impad av honom när han joggade på där helt lugnt och nöjt. Sagoprinsen!
 
När jag trodde vi var klara säger Catta: "ja, hjälmen ligger där i gräskanten" och jag tror min haka hamnade i mark. Hoppade upp och han kikade lite på mina fötter men mer än så brydde han sig inte. Sen gick vi några varv på ridbanan och jag svängde lite själv och han lyssnade jättebra!!
 
Fördelen med redan inkörd häst är ju att han förstår styrningen och är van att saker rör på sig, skramlar och hänger. 
 
Nöjdaste tjejen i världen hittar ni här!! 
 
igår
idag
se, SÅ mycket bryr han sig.....











Kom ihåg mig?
Mia Gustafsson heter jag. Jag är utbildad hud- & spaterapeut och studerar till sjuksköterska. Jag har ett stort intresse för inredning, hatar kroppskomplex, har en labrador och tycker om att skriva.

Follow