if you´re not doing what you love, you´re wasting your time.

Helt otroligt hur man bara kan komma innanför dörrarna till en byggnad och direkt känna sig trygg och glad, oberoende vilket humör man var på före. Så var det när jag gick in i skolan imorse.
Har haft en riktigt usel vecka och haft ångest inför alla prov denna skolvecka (4st + hemtenta). Utbildningen är helt klart mycket tyngre än jag trodde att den skulle vara.
Men det är klart, nu i början har vi mycket teori och prov för att sedan kunna utföra allt praktiskt, så jag tror (och hoppas!) att det kommer bli lite lättare om ett tag. Redan nästa gång har vi bara ett prov och det känns vädligt skönt.

Att till på ett heltidsjobb och skola på deltid, starta eget, är väldigt tungt, men det är mitt eget val och något jag verkligen brinner för, men det är klart man hamnar i svackor ibland när allt inte blir som man tänkt sig. Då allt bara känns jobbigt och många nära blir lidande.

Till på denna konstanta stress, är jag så himla hemkär. Många i klassen kan bo hemma och pendla till skolan varje dag medan jag måste ha boende nära skolan, packa för en hel vecka(jag och min jäkla packångest), resa flera timmar för att komma till stockholm osv. Det är klart det tar på, när jag är en person som så många andra, måste ha mina rutiner för att må bra.
 
Sist jag var i skolan och igår när jag kom till Stockholm hade jag världens ångest och funderade hur jag ska klara av detta i ett och ett halvt år till. Började tvivla på utbilningen och att jag tagit på mig mycket mer än jag klarar av och orkar med. Jag är helt urusel på att tänka positivt.
 
Men imorse var alla tvivel som bortblåsta. Jag insåg att jag ju går världens roligaste utbildning, på en väldigt väldigt bra skola och jag har världens mest stöttande klasskompisar, som är i samma situation som mig. Vi stöttar varandra och jag älskar allihop. Nu gäller det att bara tänka på det positiva, vi kommer ha så galet kul under vår utbilning och jag vet ju faktiskt för första gången i mitt liv exakt vad jag vill göra i framtiden. YES!
 
Nu ska jag plugga och kämpa en vecka till. Sen tar jag semester på riktigt, har ju egentligen semester från jobbet redan nu, då ska jag bara njuta av att vara ledig!!

 
 
 











Kom ihåg mig?
Mia Gustafsson heter jag. Jag är utbildad hud- & spaterapeut och studerar till sjuksköterska. Jag har ett stort intresse för inredning, hatar kroppskomplex, har en labrador och tycker om att skriva.

Follow