BDAY

Imorgon fyller jag 20. Låter som en gammal tant när jag säger att jag inte förstår vart tiden tagit vägen, men jag gör verkligen inte det. 
 
När jag var yngre och bodde i sund var min högsta dröm att få moppekort. Så jag kunde ta mig vart jag ville när jag ville, med tanke på var vi bodde är det inte konstigt. Förstår inte att det är fem år sedan den dagen. Dagen jag klarade mopedkortet och kände mig friare än någonsin. 
 
Har samtidigt alltid velat bli vuxen. Själv skyndat på processen att få "stå på egna ben". Alltid känt att jag någonstans varit lite före på något sätt. För två år sen nådde jag den milstolpen och det känns som det var igår. 
 
Nu fyller jag tjugo och allt jag vill är att tiden ska stanna. Det går alldeles för fort, det är för mycket att tänka på hela tiden och jag förstår exakt vad mina föräldrar pratade om när de sa "att vara vuxen innebär ansvar och är nog inte så roligt som du tror" och nej. Lätt är det fan inte. Men jag är nöjd ändå. 
 
Det finns något inom mig som inte trodde jag skulle nå min 20årsdag. Mina low-perioder har varit extrema ibland. Men här är jag. Kvar och glad över att vara den jag är och se vad jag åstadkommit på mina 20 år på denna jord! Mer tacksam än någonsin.  Därför kanske denna födesedag betyder extra mycket för mig på något vis.
 
Så här spenderar jag sista kvällen som 19. Och jag kunde inte varit nöjdare!













Kom ihåg mig?
Mia Gustafsson heter jag. Jag är utbildad hud- & spaterapeut och studerar till sjuksköterska. Jag har ett stort intresse för inredning, hatar kroppskomplex, har en labrador och tycker om att skriva.

Follow