skola igen

jag är så oförberedd man bara kan vara på att åka till Stockholm på torsdagkväll. Skola en vecka lockar inte DET MINSTA. Är en helt ok vecka som ser ut enligt följande: 
 
Fredag: SPA - repetition
Lördag: Praktik i skolans salong
Söndag: Praktik i skolans salong
Måndag: Kroppsmassage
Tisdag: SPA med Emminencé
Onsdag: Kroppsmassage
Torsdag: Praktik i skolans salong
 
Så ingenting teoretiskt och nästan bara nya ämnen. 
 
Fick i helgen reda på att en av mina sju underbara klasskamrater ska ta ett uppehåll, dvs vi kommer aldrig gå i samma klass igen. Jag blir alldeles lipis igen bara jag tänker på det, men jag förstår henne verkligen. Hon har ett heltidsjobb, eget företag och en dotter. Och jag tycker att jag har mycket att göra liksom... 
 
Faktum är, det som ALLA verkar ha så svårt att förstå, är att vi har så sjukt mycket att göra heela tiden. När vi är hemma så jobbar vi så mycket som möjligt för att få ihop en heltidslön trots att vi egentligen bara kan jobba 75%, pga skolan. Och plugg till på det. När vi är i skolan tror alla hemma att man har "semester" och heltidsklassarna i skolan tror att vi bara "chillar" de tre veckor vi inte är i skolan. Det är rent ut sagt ett hel*ete att få allt att gå ihop, åtminstone för mig som måste hitta boende osv.. Jag hade absolut gjort det på ett annat sätt om jag fick chansen att göra om allt. 
 
Men nu står jag här och går en (egentligen!) väldigt rolig utbildning, så ska tagga till och börja packa nu bara :) 
 
 











Kom ihåg mig?
Mia Gustafsson heter jag. Jag är utbildad hud- & spaterapeut och studerar till sjuksköterska. Jag har ett stort intresse för inredning, hatar kroppskomplex, har en labrador och tycker om att skriva.

Follow