HYDRASEA

Äntligen mask-söndag! Jag lovade ju att berätta om min fuktmask, och kanske förklara vad en fuktmask innebär.
 
En fuktmask är precis som det låter, en ansiktsmask som ger massamassa fukt till huden. Det är alltid bra att köra en fuktmask men speciellt efter en starkare mask/peeling, så som Dermaceutic Mask15 som jag använder. En stark peeling/mask har tendens att torka ut huden och då är det bra med en fuktboost efteråt! Det är perfekt att köra en fuktmask två gånger per vecka. 
 
Jag använder just nu Phytomer HYDRASEA Thirst-felief rehydrating masque. Den passar alla och mättar huden på fukt och stärker huden på samma gång. Bara att applicera på hela ansiktet, ha på i 5-10min, massera in och sedan skölja av med ljummet vatten.
 
 
Mias lilla skönhetskalender
 
Onsdagar: Hårinpackning 15 min. Phytomer HYDRASEA 10min. 
Söndagar: Hårinpackning 20 min. Dermaceutic Mask15 4min. Phytomer HYDRASEA 10min. 
 
 











Kom ihåg mig?
Mia Gustafsson heter jag. Jag är utbildad hud- & spaterapeut och studerar till sjuksköterska. Jag har ett stort intresse för inredning, hatar kroppskomplex, har en labrador och tycker om att skriva.

Follow