310817

Mycket nu. Lägenhetshuset vi bor i ska renoveras, så senaste veckan har vi i panik letat efter någonstans att bo under september. Problem solved. Suger ändå att behöva bo någon annanstans än hemma i en månad... I samma veva som detta bostadskaos ska jag vara ute ur min gamla lägenhet. Det har alltså varit helt kaotiskt hela veckan.
 
Till på köpet har jag varit arg, varje sekund av varje dag. Jag har varit, och är, så fruktansvärt arg och besviken framförallt. Människor tror sig ha någonslags rätt att strya över andra människors liv. Även om det är en god tanke kan en god ogenomtänkt tanke bli till ett helvete. Men jag antar att man bara måste sluta förvånas och förundras över hur folk tänker och resonerar, eller i detta fall INTE tänker.
 
Till något lite mer positivt; jag fick betyg på min första inlämningsuppgift på Högskolan igår. Och det var bara fina ord i den bedömningen. Skönt att lyckas åstadkomma något bra mitt i allt detta skrot. 
 
Jag har sagt det förut, men jag tycker vi borde skryta mer om oss själva. Och lyfta varandra när vi gjort något bra. Varför måste man alltid reagera med avundsjuka när det går bra för andra? Varför håller man sina positiva vitsord för sig själv? Varför får man inte säga "sa*an vad snygg jag känner mig idag"? 
 
Nu ska jag ta ett djupt andetag, laga mig en kopp te och läsa några kapitel om etiska dilemman inom vårdyrket. Livet som studerande. 
 
En bild från årets familjedag på mig och världens finaste & bästa syster. Hon är på riktigt den bästa människan jag känner.
 











Kom ihåg mig?
Mia Gustafsson heter jag. Jag är utbildad hud- & spaterapeut och studerar till sjuksköterska. Jag har ett stort intresse för inredning, hatar kroppskomplex, har en labrador och tycker om att skriva.

Follow