Body Polishing Masque

Just före jag slutade skolan, tror jag, släppte exuviance en ny kroppspeeling. Och den äger. Jag har aldrig känt mig så ren och len efter en skrubb någonsin, som efter den. Lovade er en utvärdering av denna i februari när jag fick hem den, bättre sent än aldrig eller vad säger man?

 
Det är säkert inte bara en eller två som känner igen sig när jag säger att kroppen alltid hamnar i andra hand? Jag har aldrig i mitt liv tidigare köpt bra produkter till kroppen, eller använt dem regelbundet för den delen. Det går lite trögt, men nu försöker jag åtminstone. 
 
Denna är verkligen helt perfekt att använda före rakning, vaxning, som prepp före brun-utan-sol eller använd den bara för att den är nice, helt enkelt. 
 
Massera in hela kroppen med denna och låt den ligga på i 2 minuter så att PHA samt vitamin E & A får gå in huden och göra sin magic 👌🏻 
 
Det jag verkligen gillar är att den innehåller både syra OCH korn, älskar känslan av att det även känns som en skrubb när man masserar in den(pga kornen), att det inte bara är syra som ska verka.
 
Vet att jag är en riktig Exuviance-nörd, men de har verkligen bra produkter som fungerar OCH är prisvärda. Minst 80% av de produkter jag använder regelbundet är från just Exuviance. 
 
Glöm inte att återfukta efter peeling ☺️ Exuviance Retexturing Treatment är grymt bra, men doftar inte så mycket. Vill jag ha den där fräscha doften efteråt använder jag denna Body Cream från Rituals som jag fick av fina Kajsa(som jobbar med märket). Den doftar gudomligt! 
 
För att sammanfatta, huden står ut med mycket året runt; sol, kyla, värme, vind och vatten. Kom ihåg att vårda den! 
 











Kom ihåg mig?
Mia Gustafsson heter jag. Jag är utbildad hud- & spaterapeut och studerar till sjuksköterska. Jag har ett stort intresse för inredning, hatar kroppskomplex, har en labrador och tycker om att skriva.

Follow