nattcreme

Som jag nämnde i mitt senaste hudis-inlägg fick jag ju hem en bunt nya produkter i början på året som jag lovade recensera; det har helt enkelt inte blivit av. Kom av mig lite med bloggandet överlag, och sen behöver jag ganska länge på mig att testa en produkt för att kunna säga vad jag tycker också. Tycker inte om att byta ut flera produkter på en och samma gång. 
 
En produkt som faktiskt tog slut här för inte så länge sedan är DERMACEUTIC -LIGHT CEUTIC. En nattkräm med 8% glykolsyra som ska jämna ut huden och passa blandhy/ fet hy / acne. Jag är faktiskt inte så jätteimponerad. En helt ok nattkräm, med väldigt speciell doft. Som nattkräm vill jag gärna ha en lite "fetare" kräm, och denna är rätt tunn. Ingenting för mig helt enkelt!
 
Började nyss på ny burk; Exuviance- Night Renewal HydraGel , som verkligen är helt i min smak när det kommer till nattkräm för en blandhy. Den ska reducera överskottstalg och återfukta, vilket jag tycker den gör. Man ser inte helt glansig ut efteråt, utan den "mattar" huden. Skönt! 5 av 5 pussmunnar på den.
 
 lånad bild











Kom ihåg mig?
Mia Gustafsson heter jag. Jag är utbildad hud- & spaterapeut och studerar till sjuksköterska. Jag har ett stort intresse för inredning, hatar kroppskomplex, har en labrador och tycker om att skriva.

Follow