220617

Blond och antagen. Det är det mina senaste dagar handlat om.

 
 Jag har inte färgat mitt hår sedan slutet av 2016. Jag är så trött på att ha ett slitet hår och att färga hela tiden. Därför beslutade jag mig för att låta håret vila, blekas av sig själv och sedan försöka uppnå en färg mer lik min egen, blond. Efter att ha traskat runt med "oranget" hår och utväxt i flera månader var det äntligen dags. Blev så himla nöjd! En omgång slingor till så blir det superb. 
 
Nu till det viktiga. Intervjun jag nämnde i senaste inlägg var en inträdesintervju till sjukskötarlinjen på Högskolan på Åland. Jag klarade inträdesprovet och tydligen intervjuerna också. Till på det var tydligen mitt betyg tillräckligt bra för igår blev jag antagen till ssk-linjen. Herregud. 
Jag är så glad men såå tudelad. Jag älskar mitt jobb och det skulle ta ont i hjärtat att sluta, samtidigt som jag vill börja bygga upp min framtid med högskoleutbildning ➡️ fast jobb ➡️ säker ekonomi ➡️ volvo, vovve, villa osv. Samtidigt som jag egentligen inte har bråttom.
 
Vi får se hur det blir. Blev otroligt glad över att bli antagen och få valmöjligheten åtminstone.
 











Kom ihåg mig?
Mia Gustafsson heter jag. Jag är utbildad hud- & spaterapeut och studerar till sjuksköterska. Jag har ett stort intresse för inredning, hatar kroppskomplex, har en labrador och tycker om att skriva.

Follow