sjukskötare

Är du från sverige så är sjukskötare den finland-svenska benämningen på sjuksköterska. Jag vet. Varför inte göra det komplicerat liksom? 
 
Men i alla fall. Idag har vi varit i det så kallade "metodrummet" och utfört grundliga praktiska saker sjukskötare bör kunna. Ta blodtryck, blodsocker, HB, andningsfrekvens och massa mer. OCH vi fick äntligen sticka! Alltså ge medicin. I dockor dock.. Men det var helt sjukt att stå där och inse att om inte allt för länge kommer vi sticka riktiga människor med riktig medicin. 
 
Jag tycker bara mer och mer om min klass för varje gång vi träffas. Alla är så snälla, roliga och omtänksamma! Ibland tappar man peppen, jag tappade den lite efter första tentan som inte gick så bra, för det går inte alltid bra.. Men fick tillbaka den ganska snabbt och nu är jag mer peppad än någonsin! Det gäller ju även att peppa varandra för att orka.
 
Vi fick även testa att lyssna på lungor idag
 











Kom ihåg mig?
Mia Gustafsson heter jag. Jag är utbildad hud- & spaterapeut och studerar till sjuksköterska. Jag har ett stort intresse för inredning, hatar kroppskomplex, har en labrador och tycker om att skriva.

Follow