matlagning

Jag har aldrig tyckt om matlagning. Jag tycker ju typ inte om att äta heller så det kanske inte är så konstigt. Är ganska konservativ och har svårt att testa nya saker, äter ju t.ex. nästan alltid samma sak på restaurang om det är en restaurang jag besökt tidigare. 
 
Nu på senare tid har jag bestämt mig för att våga testa nya saker, framför allt då att laga nya saker. I somras började jag laga mat med mina egenodlade kryddor, och blanda i saker som jag kanske inte "äälskar" annars, t.ex. majs. Det smakar ju ingenting och därför köper jag sällan hem det. Jag är ingen fan av lök, men det är Dan, så jag lägger ofta till det för hans skull, och nog blir det lite godare :)
 
Överlag har vi blivit ganska enformiga i maten, och det försöker jag vända på. Har insett att man kan ha teriyaki till typ allt!! Godast. Tacos(tortillas) är vi sämst i världen på att äta haha. Dans innehåller: Köttfärs, ost, rå gul lök, gräddfil och hot-sås. Min: Köttfärs, ost, gräddfil och gurka. 
 
Bakning har jag alltid tyckt om. Dock glömmer man ju lite knep när man inte gör det konternuerligt, men en sak jag aldrig glömmer är farmors nr1 regel vid bakning; är det bakpulver i smeten så öppna inte ugnen under gräddning!
 
 
 











Kom ihåg mig?
Mia Gustafsson heter jag. Jag är utbildad hud- & spaterapeut och studerar till sjuksköterska. Jag har ett stort intresse för inredning, hatar kroppskomplex, har en labrador och tycker om att skriva.

Follow