050418

Idag har det varit en så himla konstig dag. 
 
För det första började jag skolan 12:30, vilket innebar att jag pallrade mig upp när sambon åkte på jobb och hann TVÄTTA tre hela maskiner före skolan? Det har jag nog aldrig gjort förut. Men det var otroligt skönt att ha det gjort. Hann även äta världens minst instagram-vänliga frukost.
 
I skolan hade vi ett patientfall på en docka som kan prata, skaka, ändra pupiller osv. Väldigt spännande uppgift men det var ganska svårt. Hade speciellt svårt med att prata med en docka. Som pratar tillbaka? I övrigt gick det helt okej. 
 
Jag åkte vidare till stallet där vi hittade ett rådjur som låg bredvid en halmbal. Rådjuret låg helt blixtstilla hur länge som helst och vi ringde ganska snabbt en jägare som fick komma och ta bort det då det inte är normalt för ett rådjur att ligga där. Det visade sig att stackaren tappat nästan alla tänder och var därmed ganska utmärglad. Marwin förstod ju såklart inte alls vad det var och brydde sig inte ett dugg om att det låg där och tittade på honom. Till en början SÅG han det inte ens?? Han smaskade hellre på blöt hö..... 
 
Ridturen gick bra. Hästen var otroligt laddad men kändes ändå fin. Mitt på vår ridtur möter vi såklart en lastbil på en smal grusväg, hästen blev självklart skärrad och precis när vi ska gå förbi pyser lastbilens bromsar luft så jag håller på att landa i diket, vad annars liksom. MEN jag höll mig kvar. 
 
En otroligt konstig torsdag. Nu ska jag gå med Marwin på kvällspromenad och försöka varva ner. 
 











Kom ihåg mig?
Mia Gustafsson heter jag. Jag är utbildad hud- & spaterapeut och studerar till sjuksköterska. Jag har ett stort intresse för inredning, hatar kroppskomplex, har en labrador och tycker om att skriva.

Follow