Mias växthus

Har inte skrivit om mina gröna fingrar på länge. Som ni säkert såg fick jag körbärskvistarna att blomma (YES💪🏻), dock för tidigt så jag kastade ut dem för några dagar sedan.. 
 
Baby-aloe, dvs det lilla skottet jag fick av Hanna, går det inte jättebra för.. Vet faktiskt inte vad som är fel men det fjärde bladet som kom dog rätt hastigt och nu är bladen lite gulaktiga.. Möjligtvis har den fått för varmt. 
(null)
 
Big-vera (det stora skottet) går det desto bättre för! Den frodas och växer, och ser väldigt grön ut 🙌🏻 Den har även fått ett till (ett femte!!!) blad som växer från mitten, tjohoo!! 
(null)
 
 
Och här är ett tillskott i växt-familjen inför påsk; något jag trodde var omöjligt att misslyckas med. Nämligen påskgräs. Detta klarar alltså dagisbarn av men här ser ni resultatet; tro det eller ej men Dans är till vänster och min till höger............... Gissar att min fått för mycket vatten. 
(null)
 
Sånt här händer bara mig.. 
 
Till påsken har det även fått komma in påskris såklart. Har björkris i mjölkkannan, tanken var att klä det med fjädrar men så långt har jag inte kommit. På köksbordet stå ett par kvistar med videkissor på kommande! 
 











Kom ihåg mig?
Mia Gustafsson heter jag. Jag är utbildad hud- & spaterapeut och studerar till sjuksköterska. Jag har ett stort intresse för inredning, hatar kroppskomplex, har en labrador och tycker om att skriva.

Follow