030816

Jag är livrädd för förändringar. Jag älskar mina rutiner. Är helt seriöst sjukt imponerad över alla som nu åker iväg och börjar plugga. Åker till en främmande stad, ett helt nytt hem, ny skola. ALLT är nytt. Jag har aldrig känt något behov av det, att måsta "komma iväg".
Har alltid tänkt att det skulle vara bra och kul, såklart, att dra iväg ett tag, typ ett år. Som när jag började skolan och var helt säker på att jag skulle åka och jobba i spa-avdelningen på ett kryssningsfartyg i Karibien på 9 månaders kontrakt. Äeh. Skulle aldrig ens tänka den tanken i dagens läge.
 
Känner alltid press att "vara som alla andra i min ålder", men jag är ju inte det. Hela Rock Off-veckan har jag tänkt att jag "måste gå ut för det är det man gör när man är 20". Man är inte hemma och städar en lördagkväll då. 
 
Jag måste ju börja inse att jag mår sämre av att konstant lägga den pressen på mig, jag får ju göra vad jag vill! Jag är äntligen vuxen och det innebär inte att man måste supa varje helg om man inte har behov av det. Nu när det större delen av sommaren är över, känner jag mig endast ledsen över att jag inte varit mer på stranden, umgåtts mer med familjen, inte över att jag inte hängt på krogen fre-lör varje helg. Fan.
 
 
Nu vill jag bara gå klart min utbildning, få en fast tjänst på ett jobb jag trivs med, fortsätta bostadsspara, i framtiden bygga ett hus, få barn, skaffa hund och leva som den lilla tant jag är.
 











Kom ihåg mig?
Mia Gustafsson heter jag. Jag är utbildad hud- & spaterapeut och studerar till sjuksköterska. Jag har ett stort intresse för inredning, hatar kroppskomplex, har en labrador och tycker om att skriva.

Follow