kramens dag 2016

Har säkert tusen gånger på senaste veckan bara funderat på vilken SJUK vändning mitt liv gjorde. Kanske är så för alla/många men jag tvivlar på att det kommer hända så där mycket i mitt liv på en och samma gång fler gånger. 
 
Min mamma köpte lägenhet i stan. Världens största grej för mig. Hade längtat bort från Sund sen jag gick i 7an och 2012 var jag helt plötsligt stadsbo.
I samma veva träffade mamma Uffe. Och nu tänker alla "ah visst din mamma skaffade ny karl". Men så var och är det inte! Min mamma hade levt "själv" med mig och min lillebror i typ 13år. Och Uffe förändrade henne. Helt plötsligt var hon inte bara glad utan genuint lycklig. Tror hon är inne på fjärde året som nykär nu. Och Uffe är världens snällaste och bästa extrapappa.
 
Att Uffe dök upp i våra liv och flyttade in med oss var ju inget konstigt så, jag vande mig rätt snabbt. Men att det tog nästan ETT ÅR före jag ens började prata/umgås med Bia. Uffes dotter. Det är helt galet. Frågar någon mig idag om mina syskon, är ju självklart Bia & Tim inräknade, trots att de "bara" är "plast". Är precis lika nära dom som den bror jag vuxit upp med.
 
Bia och jag flyttade ihop nästan direkt efter att vi började prata och nu kan jag helt enkelt inte föreställa mig ett liv utan henne. Hon är min andra hälft, och kommer ALLTID vara. Hon är den första jag vill höra av mig till när något hänt, hon är en av dom få jag litar på till 100%, jag skulle dö för henne och ja, jag är helt säker på att det är så här det känns att ha en storasyster. Därför är hon min storasyster. Med eller utan blod. Hon är min syster och min bästa vän. 

För tillfället är hon på en jordenrunt-resa dag 87av112 och jag saknar bokstavligt talat ihjäl mig. Ni kanske tycker att 112 dagar inte låter så länge? Men jag har alltså inte sett henne sen mitten av oktober. Jag har spenderat min 20års dag, julafton, nyår, denna flytt och nu KRAMENS DAG utan den (åtminstone samkönade) person jag kramas mest med i hela världen vanligtvis.
16 veckor. Det är alltså sexton lördagar vi hade kunnat sitta och dricka vin tsm. Det är åtminstone 2088 timmar jag inte sett henne på. Fattar ni ens hur sjukt mycket tid det är? Och ännu ska jag klara mig igenom alla hjärtansdag ...
Kan du för he*vete komma hem nu
Jag älskar dig skrutten
 











Kom ihåg mig?
Mia Gustafsson heter jag. Jag är utbildad hud- & spaterapeut och studerar till sjuksköterska. Jag har ett stort intresse för inredning, hatar kroppskomplex, har en labrador och tycker om att skriva.

Follow