här e ja´

Jag säger absolut inte att jag inte har några som helst komplex över min kropp, för det har jag. Jag känner ingen som inte har det tror jag? Jag säger inte att man inte ska ha kroppskomplex, för jag vet inte om det ens är möjligt att leva utan sådana.
 
Jag tycker bara det är sjukt att vi har det. Ingen är den andra lik, och kommer aldrig bli heller. Därför är det så dumt att eftersträva det. Dumt att sluta äta, dumt att sluta unna sig saker, dumt att träna för att "bli smal". 
Det är min åsikt.
 
Jag ser mig inte själv som någon kropps-guru. Jag skulle kunna vara både större och mindre i storlek. Jag vill bara berätta för er hur jag känner och visa hur JAG ser ut. Jag var lika nöjd med min kropp på bilden till vänster som jag är idag över kroppen till höger trots att det skiljer 20kg. Och det är helt sant. Jag skulle så gärna vilja veta VARFÖR vi bryr oss så mycket om vad vågen säger. Det är ju ändå helt sjukt svårt att veta vad som är fett och vad som är muskler av det som står på vågen. Människor har riktig LIVSångest för en siffra som bara är strunt. Fan.
 
Jag tycker att jag alltid haft en fin kropp, trots att jag hatar mina kärlekshandtag. Men jag vet också att jag måste jobba hårt för att få bort dom, om jag vill det. Och det är inte mitt prio just nu. Dessutom kan jag lova er att om dom magiskt skulle försvinna, skulle jag ändå hitta något annat att störa mig på, för vad skulle livet vara utan kroppskomplex ? Tomt.
 
 











Kom ihåg mig?
Mia Gustafsson heter jag. Jag är utbildad hud- & spaterapeut och studerar till sjuksköterska. Jag har ett stort intresse för inredning, hatar kroppskomplex, har en labrador och tycker om att skriva.

Follow