Sheer Daily Protector SPF50

En produkt som även den kom i mitt stora Exuviance-paket i februari var Exuviance- Sheer Daily Protector spf 50, och även om jag använder hög skolskyddsfaktor i ansiktet året runt är SPF50 i Februari i norden lite väl. Denna fick jag testa ordentligt när jag var i Spanien i maj. Och den är bra, riktigt bra! 
 
Jag använde den varje dag. Jag är väldigt ljus i hyn, och bränner mig jättelätt på hela kroppen. Jag brände t.o.m kroppen i Spanien trots SPF30 hela dagarna. Nåja.. I ansiktet blev jag inte ens lite röd-ish! Observera att jag trots SPF50 blev brun i ansiktet, jag bara slapp bränna mig. Jag smetade på den på morgonen och sen höll det hela dagen.
Formulan är förövrigt en av sakerna jag älskar med denna; rinnig och lite tonad, utan att ge någon färg. Det bara jämnar ut. Det är verkligen ingen kräm, vilket jag gillar i detta sammanhang. Absolut bästa dagkrämen jag använt under foundation någonsin! Och då är det hög SPF med både UVA&UVB-skydd. Inget vitt klet så man ser ut som att man skulle vara med i sällskapsresan eller liknande. OCH den passar självklart alla hudtyper. 
 
Jag knäböjer för er Exuviance, en superprodukt. 
 lånad bild
 
 











Kom ihåg mig?
Mia Gustafsson heter jag. Jag är utbildad hud- & spaterapeut och studerar till sjuksköterska. Jag har ett stort intresse för inredning, hatar kroppskomplex, har en labrador och tycker om att skriva.

Follow