soffbordsjakt

Att hitta det ultimata soffbordet är typ skitsvårt. Tycker jag åtminstone. 
 
Två bilder från Örtis-
Först hade vi ett runt, ca 70-75 i diameter. 
Sedan köpte vi ett fyrkantigt ( som vi har nu) 80x80cm. Vilket är för stort till en soffa med både divan och schäslong.. Dessutom är det högblankt och jag hatar att torka av det haha. 
 
 
 
 
 
Nu är jag sugen på ett runt igen, som kanske är 60-65cm i diameter. Gärna i trä och fyra ben. Tydligen ska man bara ha 3 ben på runda bord nu för tiden.
 
Är lite sugen på detta från jotex, men det har bara tre ben och isf skulle jag nog vilja måla träet i en annan färg. Så det känns ju rätt värdelöst att köpa det. 
 
 
En annan fundering är att ha min 1800-tals kista som soffbord, men då skulle jag vilja måla den vit, vilket känns dumt då den är nästan 200 år gammal. Och vi skulle behöva köpa ny soffa eftersom den inte får plats mellan divanerna haha.. 
 
Vi får se vad det blir! Jakten på det ultimata soffbordet fortsätter. 
 











Kom ihåg mig?
Mia Gustafsson heter jag. Jag är utbildad hud- & spaterapeut och studerar till sjuksköterska. Jag har ett stort intresse för inredning, hatar kroppskomplex, har en labrador och tycker om att skriva.

Follow