stil

Jag har alltid önskat att jag hade ett jobb där jag fick klä mig "fint", alltså business. Sitta på ett kontor, bära kavaj & klackar, ha långa målade naglar och en massa smycken. Har ALDRIG haft ett jobb där den stilen passar in, och kommer troligtvis aldrig ha ett sådant arbete heller haha. 
 
Tycker människor som får sminka sig fina varje morgon, använda vita skjortor och sitta där och pilla på sitt tangetbord med en kaffekopp i handen verkar så 'lyxiga', förstår ni vad jag menar? Själv kommer jag i träningstights och en för stor tröja, med sönderbitna naglar(kronisk nagelbitare...) och inte ett enda smycke på kroppen. Inom vården finns det två olika alternativ beroende på var jag är; Antingen arbetar jag i egna kläder, och då är det varken bekvämt eller passande att ha kostym liksom. Andra alternativet är att man byter om till arbetskläder före jobb. Och då orkar man ju verkligen inte piffa till sig destomer på morgonen för att 20 minuter senare byta om??? Smycken är både ohygieniskt och opraktiskt. Gelenaglar och nagellack likaså.
 
Jag kommer alltså troligtvis alltid traska in i träningsbrallor, nikes, med min take-away kaffemugg i handen, håret åt alla håll och med tur ha lita mascara på mig, varenda morgon. Tråkig helt enkelt. 
 
Uppdatera vårgarderoben har jag oavsett tänkt göra. Kanske slinker in någon skjorta, får väl passa på medan jag går i skola.......
 











Kom ihåg mig?
Mia Gustafsson heter jag. Jag är utbildad hud- & spaterapeut och studerar till sjuksköterska. Jag har ett stort intresse för inredning, hatar kroppskomplex, har en labrador och tycker om att skriva.

Follow