hästar

Jag är rätt mycket periodare. Som typ alla andra i hela världen. Ena veckan lever jag på typ bara godis, nästa vecka tränar jag alla dagar och sådär rullar det.
 
Någonting jag alltid hållit fast vid, trots perioder även där, är hästar. Finns få saker som är så skönt som att pyssla i stallet eller ta en ridtur om man är på dåligt humör. 
 
Jag började på ridskola tidigt, red även hos grannen(Timjan & Mari), var kranskulla på Ålandstravet, red travhästar och körde ett kallblod under en period.
Jag fick min första(och enda) egna häst då jag var 11 år. En mini-shetlandsponny som var 86cm i mankhöjd, alltså var han för liten att rida på så jag körde honom mest. Han var en riktig jä*el, men också min första kärlek. Då jag i tonåren började tappa intresset för honom så sålde jag honom. Efter det tog jag på mig uppgiften att rida in en travare som jag tog hem över sommaren och det gick väl sådär haha. Red även hos en kompis som hade ett kallblod, en islänning och en fjordhäst.
 
Sen skaffade hon med fjordingen ett fjordingföl som jag nått år senare red in och tränade för bruksridning. Jag har alltså gjort väldigt olika saker, och det är något som ligger mig varmt om hjärtat. 
 
Nu har jag tagit upp ridningen igen och denna gång är det ett sto som ska starta i trav i vår. SÅ kul! 
 











Kom ihåg mig?
Mia Gustafsson heter jag. Jag är utbildad hud- & spaterapeut och studerar till sjuksköterska. Jag har ett stort intresse för inredning, hatar kroppskomplex, har en labrador och tycker om att skriva.

Follow