det går bra nu

Idag är jag glad ända in i själen. Har ju skrivit om mina inte så gröna fingrar tidigare.. Nu tror jag att det vänder! 
 
De projekt jag har just nu bara gror och gror. Tänkte att ni skulle få följa med på kvistBB- och aloe vera-resan  haha;
Jag fick två skott från Hannas aloe vera planta för en vecka sedan. Skotten hade tre och fyra blad vardera. Nu har båda växt och blivit grönare, och ikväll såg jag att den lilla plantan (låt oss kalla den baby-aloe) har fått ETT FJÄRDE BLAD!! Amazing!
 
baby-aloe
 
big-vera
 
 KvistBB-updaten ser ut enligt följande; Gröna knoppar som är påväg att slå ut. Försöker ta det lite lugnt med utslagningsprocessen, det är ju ändå 2+ veckor till påsk.
 
 
Idag har jag även lagat första omgången av mina egna doftljus. Min favvisdoft är vanilj och vi kan väl alla komma överens om att IKEA har bästa vanilj-doften på sina ljus? Men det är långt till ikea. Därför beställde jag hem sojavax, vaxade vekar och aromolja(vanilj såklart). Dessa ljus luktar SÅ SJUKT GOTT. Om möjligt bättre än IKEA-ljusen. Imorgon blir det proveldning. Ska bli spännande att se vad det blir för brinntid på dem.
 
 











Kom ihåg mig?
Mia Gustafsson heter jag. Jag är utbildad hud- & spaterapeut och studerar till sjuksköterska. Jag har ett stort intresse för inredning, hatar kroppskomplex, har en labrador och tycker om att skriva.

Follow